A négy évszak változatossága egyedi megközelítést igényel táplálkozásunk és életmódunk optimalizálásához. A nyár pedig sok szempontból speciális eset.

 

1. NAPUNK ÉS CSILLAGUNK

A napsugarak beesési szöge ebben az időszakban a legmagasabb az Egyenlítőtől északra. Tartózkodj minél többet a napon és tárazz be D-vitaminból a nehezebb időkre! Legnagyobb UV-B expozíció 11:00-15:00 óra közti periódusban van. Érdemes már kora tavasszal integrálni ezt a rutint, hogy elkerüld a leégést.

Reggeli 5-10 perces napnézés felfüggeszti a melatonin (alváshormon) termelést, és lendületesebbé teszi a napkezdést, mint egy vödör kávé! 😉

 

2. KEVESEBB ENERGIA

A magas hőmérséklet miatt lecsökken a tápanyagigény. Élj ezzel a remek lehetőséggel és tarts kalóriamentes időszakokat, akár napon belül vagy teljes napi/többnapi böjt formájában!

 

3. SZEZONALITÁS

Időszakos jelleggel egyedi gyümölcsfajták érhetők el. A sötét színű, bogyós gyümölcsök magas polifenol tartalma erős antioxidánsként szolgál. Relatíve alacsony fruktóz tartalmuk miatt biztonsággal fogyaszthatók. Mondom biztonsággal, nem mértéktelenül! 🙂

 

4. HÚZD KI MAGAD & LÉLEGEZZ!

A nagy melegben való vergődés könnyen hanyag tartást és hibás légzésminták elsajátítását eredményezi. A nyári intenzív sportnak is lehet ilyen destruktív hatása. Ne feledd, sportközben, napközben, este, meg úgy állandóan: száj becsuk és lassú, finom orrlégzés!

 

5. HIDEG FÜRDŐ

A legjobb alkalom elkezdeni! Mindenesetre jobb, mint november közepén. 🙂 Az éhgyomorra végzett hidegfürdőzés indukálja az autofágiát, ami egy speciális élettani folyamat és a sejt szintű megtisztulásban játszik fontos szerepet. Napközben akár többször is 2-3+ percen keresztül is alkalmazható. A hideg víznek kitett arcbőr stimulálja a X. váguszideget, melynek számos előnyös hatása van, mint például májfunkciók tekintetében.

 

+1 KERÜLD A VÁROST!

Legyél minél többet a természetben! Ez persze egész évben alap. Nyáron viszont különösen veszélyes a city. A hőhatás, szélcsend, páratartalom és a napfény katalizáló hatása egy speciális oxidáló típusú smogot alakít ki. A hétköznapi nehézfémek mellett olyan vegyületek jelennek meg benne mint ózón, szén-monoxid, szénhidrogének és egyes nitrogénoxid csoportok. Az erős kötőhártya irritációért legalább annyira felelősek mint az allergia.

 

Happy Holidays! 😎